21 juni - Reisverslag uit Leuven, België van J en L - WaarBenJij.nu 21 juni - Reisverslag uit Leuven, België van J en L - WaarBenJij.nu

21 juni

Door: Sjaaki

Blijf op de hoogte en volg J en L

21 Juni 2018 | België, Leuven

Als we uit bed komen is het eerste wat we doen, kijken wat voor weer het is. Ze hadden tot 9.00 u regen afgegeven in Namen en inderdaad het regende. Geluksvogels als we zijn, toen we vertrokken was het droog en dat is heel de dag zo gebleven. Gisterenavond was het 29 graden en vanochtend 15 graden. Dus de windstoppers konden we wel gebruiken, maar we fietsen nog steeds in korte broek. Al 4 weken lang geen lange broek aan gehad. Ook s’ avonds niet. In Namen konden we gelijk De Ravel 2 (oude spoorlijn route) op tot Hoegaarden. Het voordeel van dit pad is dat de hellingen niet zo steil zijn. Het nadeel is dat je niet door de dorpen komt. Wel mooi landschap en beschutting van bossen. Dat was vandaag fijn want er zat een flinke bries en we hadden heel de weg wind tegen. Toen we op een bankje wat aan het eten waren kwam een begeleider met lichamelijk - en geestelijk beperkte jongens voorbij, die een korte wandeling gingen maken. Een ervan liep op zijn blote voeten en een andere liep op 1 slipper. Een van de jongens raapte een steentje op en gaf hem aan Loek zonder hem aan te kijken. Toen hij terugkwam kreeg Loek weer een beetje gras van hem. Een bijzonder moment en bewondering voor de begeleider die het waardeerde dat Loek zijn ‘geschenken’ zo dankbaar aannam.
We zijn ook nog even gestopt om te praten met fietsers uit Woerden die richting Barcelona reden. Hele aardige mensen. In Hoegaarden gingen we van De Ravel af en toen zijn we heel wat kilometers door elkaar geschud op de kasseien en met het glooiend landschap was er werk aan de winkel. Maar leuk om weer door dorpjes te komen en mooi om langs smalle paden tussen de gewassen te rijden zoals aardappels gerst, tarwe en de vele percelen vlas die nu in bloei staan. Sommige smalle paden waren slecht onderhouden en niet gesnoeid zodat je rakelings langs brandnetels en overhangende takken moest fietsen. We dragen al heel de tocht een helm en fietsbril. Dat is wel nodig bij zo’n tocht. Al is het alleen al voor het stof en insecten. Aangekomen in Leuven scheen de zon en was het al gezellig druk op de terrassen. Morgen onze laatste etappe.

• 21 Juni 2018 - 19:20

Susan:

Goede thuiskomst gewenst.
    Ook van tante Liesbeth

• 21 Juni 2018 - 19:33

Marc En Ingrid Verschueren:

Jullie zijn bijna thuis. Super gedaan zeg. Wat een onderneming. Petje af hoor.
    Morgen de laatste tocht.
    Een mooie laatste fietsdag en welkom thuis.

• 21 Juni 2018 - 19:54

Nelly Cappon:

Het zal even wennen zijn op de rechte en gladde wegen hier te fietsen, ongelooflijk dat je gelukkig weinig platte banden hadden.
    Heb erg genoten van jullie leuke verhalen en kom maar eens langs als je in Axel komt.
    Tot ziens Nelly

• 21 Juni 2018 - 20:29

Ella:

Dat is zeker een mooi moment dat gebaar van die jongen naar Loek toe.
    Dat is prachtig .
    Een hele goede thuis reis en inderdaad heel erg knap
    van jullie , ik doe het jullie niet na.
    Zo sportief ben ik niet.

Liefs Ella

• 21 Juni 2018 - 21:18

Brigitte:

Fijn dat jullie weer bijna thuis zijn. Goede laatste etappe en we hebben genoten van jullie verhalen! Je bent n goede verslaggever Jacqueline!!

• 21 Juni 2018 - 21:21

Linda :

Mooi verhaal weer Jacqeline.
    Goede reis voor morgen.

• 21 Juni 2018 - 21:40

Marleen :

Ik vindt het gewoon ongelooflijk ,
    De kilometers die Jullie afleggen.
    En de weg vinden door de bossen en
    Bergpaden .
    Gelukkig hebben jullie het getroffen met het weer.
    Morgen nog 100km?
    We hebben genoten van je reisverslagen Jaqueline!
    Goede reis morgen en tot op klooster.

• 21 Juni 2018 - 21:58

Lilian:

Een goed uiteinde! En alvast heel welkom in Zeeuws Vlaanderen.
    Chapeau hoor!!!

• 21 Juni 2018 - 22:12

Karin:

Leuke verslagen, jullie hebben een mooie reis gehad.
    Knap hoor zo’n eind fietsen.
    Succes met de laatste kilometers en wel thuis!
    Vele groetjes Karin

• 22 Juni 2018 - 06:52

Rosemarie :

Welkom thuis buufjes. Het was weer leuk om jullie te volgen.

• 22 Juni 2018 - 18:08

Wiedke En Bert:

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad. En voor ons mooie verslagen zo mooi om te lezen en mee te beleven dank hiervoor. Het laatste stuk kom goed thuis .

• 22 Juni 2018 - 18:56

Monique:

Nou zus, wat een knappe prestatie hebben jullie weer neergezet.
    Iedere dag keken we weer uit naar je verslag. Zo geschreven dat je het gevoel had dat je er zelf bij was.
    We gaan het missen, maar zullen ook weer blij zijn als jullie morgen gezond en wel weer op Klooster zijn.

• 23 Juni 2018 - 07:22

Henny:

Hier is maar een woord voor: CHAPEAU!!!!!

• 24 Juni 2018 - 19:10

Annemiek:

Wat n mooie reis, knap benen werk, mooie verslagen, heerlijk om te lezen!
    Alvast welkom thui!
    Ik ga dat lezen missen, wanneer gaan jullie weer?
    Be. Benieuwd naar de volgende reis!

• 24 Juni 2018 - 20:39

Dian:

Wat een kanjers zijn jullie !
    En wat fijn dat we jullie zo goed konden volgen dankzij al die mooie verhalen.
    Dank daarvoor. En petje af hoor !
    Top gedaan.