20 juni - Reisverslag uit Namen, België van J en L - WaarBenJij.nu 20 juni - Reisverslag uit Namen, België van J en L - WaarBenJij.nu

20 juni

Door: Sjaaki

Blijf op de hoogte en volg J en L

20 Juni 2018 | België, Namen

Vanochtend konden we uitslapen maar dat is een hele opgave als je al bijna 4 weken vroeg uit bed komt. We hadden een hotel in het centrum dus lekker ontbijtje gescoord en daarna richting station. We moesten met de trappen want er was alleen een kleine rolstoellift, dus alle bagage eraf. Op perron boven er weer op en gelukkig konden we de trein binnen rijden met de fiets. Bagage eraf en fiets ophangen. Overstap in Luxemburg verliep vlotjes. Het was niet druk. Hier hadden ze gelukkig een lift om naar het juiste perron te gaan. Toen de trein er was, zagen we op geen enkele wagon een fietsplaatje staan. De conducteur die het zou regelen waar we heen moesten was niet meer te zien. Dan maar vast bij de rolstoel ingang de bagage en fietsen gezet, waren we in ieder geval binnen. Uiteindelijk heeft een oud werknemer van de spoorweg, die ook in de trein zat, geregeld waar de fietsen konden staan. Zijn vrouw hield een oogje op onze bagage. Het was een kleine afgesloten wagon. De fietsen konden daar aan een haak. Net op tijd want even later vertrok de trein. Op beide trajecten was Inchecken met de qr code nog niet ingevoerd. In Namen was het zoeken naar een lift. Prachtig nieuw station maar de lift was zo decoratief dat er amper een kinderwagen in kon. Uiteindelijk met de lift van de parkeergarage naar beneden gekomen. We hebben een hotel vlakbij de Citadelle van Namur. Morgen weer lekker op de fiets verder.
We hebben inmiddels ca. 1600 km gefietst. Loek ca. 1800 km

• 20 Juni 2018 - 20:15

Carla:

Het zit er bijna op voor jullie. Wat is dat vlug gegaan!
    Geniet nog van de laatste dagen op de fiets en goede reis terug naar Klôôster!
    Groetjes en tot ziens! Co en Carla

• 20 Juni 2018 - 20:24

Carla:

Nog lekker even genieten! Tot snel !

• 21 Juni 2018 - 04:55

Marc En Ingrid Verschueren:

Wat een gedoe op die treinen! Maar het schiet dan weer wel goed op.
    Nog even en lekker weer in je eigen bedje slapen, einde avontuur maar wel een hele mooie!
    Trots op jullie!

• 21 Juni 2018 - 07:09

Lilian:

Blijkbaar gaat het niet enkel bij de NS vaak stroef...op zich een geruststelling. Nog fijne laatste loodjes!

• 21 Juni 2018 - 15:42

Henny:

Wat een gedoe in de trein. Maar ja de kilometers gaan dan wel iets sneller. Maar jullie komen terug in de herfst. Koud en enorm winderig. Maar niet getreurd, volgende week wordt weer een hittegolf voorspeld. Het is hier hollen of stilstaan. Maar jullie nog veilige laatste kilometers toegewenst.

• 21 Juni 2018 - 18:52

Jolanda:

Bijna thuis, het zit er dan op voor jullie. Wat een kilometers zeg!! En wat een mooie verhalen.
    Nog bedankt voor het gezellige weekend in de Gîtes. Was superleuk. Goeie terugreis morgen en tot op Kloaster.

• 22 Juni 2018 - 21:04

Rinus En Petra:

Nu we dit lezen, zijn jullie waarschijnlijk al thuis!
    Wat is het snel gegaan en wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt. Heel leuk om van jullie mooie belevenissen te mogen mee genieten. Dank je wel stoere Jacqueline en Loek!!!