18 juni - Reisverslag uit Épinal, Frankrijk van J en L - WaarBenJij.nu 18 juni - Reisverslag uit Épinal, Frankrijk van J en L - WaarBenJij.nu

18 juni

Door: Sjaaki

Blijf op de hoogte en volg J en L

18 Juni 2018 | Frankrijk, Épinal

We hebben een gezellig weekend gehad met de Flamoeskes in St. Maurice sur Moselle. De fietsers hebben een aantal cols beklommen en de niet fietsers zijn zaterdag met de auto naar Le Gran Ballon 1325 m. gereden zodat we ze aan konden moedigen. Gisteren zijn de ‘niet fietsers’ naar Eguisheim geweest. Een van de mooiste dorpjes van Frankrijk met veel vakwerkhuisjes. Dat ligt langs de bekende wijnroute door de Elzas. Als onze tocht 2 jaar geleden niet was gestrand zouden we daar ook doorgefietst hebben. Leuk om er nu geweest te zijn. Vandaag weer op de fiets. Mooi fietsweer. Rond de 23 gr. Na 38 km dalende weg moesten we gaan klimmen over een geasfalteerde weg door bosrijk gebied. Niks vreemds. Daarna begon een avontuurlijke rit door het bos van ca. 7 km. Hier waren we niet blij mee en dit hadden we ook niet aan zien komen. We zaten precies op de route en begrepen er niks van. Maar je gaat ook niet zomaar terug. Het was echt heel eenzaam en je kon er bijna niet fietsen. Het was meer een traject voor mountainbikers. Klimmen en dalen op zandpad met soms plassen water of scherpe stenen of heel veel houtpulp of heel grof grind, waardoor het erg gevaarlijk fietsen was. Loek was bang voor lekke banden en ik was bang dat ik op mijn kokosnoot zou gaan. Laatste stukje was de bossage zo dicht dat we gelopen hebben. Wat waren we opgelucht dat we op een asfaltweg uitkwamen en een paar huizen zagen. Verder was het een mooie rustige route.
Zo heeft elke fietsdag iets onverwachts. We zijn nu in Epinal. Net even boodschappen gedaan in het centrum. Geen leuke stad maar de overnachtingen zijn hier schaars in de buurt dus dan maar hier wat geboekt. Morgen naar Nancy. De stad van ‘de paaltjes’.

• 18 Juni 2018 - 20:05

Marc En Ingrid Verschueren:

Klinkt als wel een een heel spannende tocht!
    Marc en in hebben ook ooit zoiets meegemaakt, is echt geen feest!
    Oppassen met paaltjes he!

• 18 Juni 2018 - 20:43

Linda :

Das vervelend zoiets.
    Je hoopt steeds dat t zo zal beteren en gaat maar door.
    Maar eigenlijk is het geen doen.
    Vreemd hè.
    Morgen vast een betere dag.

• 18 Juni 2018 - 21:30

Mariëtte:

Jeee, dan is 7 km. lang he!
    Gelukkig zijn jullie dappere dodo's.
    We volgen jullie op de voet. Nancy heeft zo zijn eigen "gevaren".
    Succes morgen.
    Groeten Mariëtte en Paul

• 19 Juni 2018 - 05:25

Monique Vervaet:

het was een leuk sportief en gezellig weekend
    bedankt voor jullie gezelligheid
    grtjs de flamoeskus

• 19 Juni 2018 - 08:48

Lilian :

Jullie engelbewaarder maakt nogal overuren eehhh!