6 juni - Reisverslag uit Bergamo, Italië van J en L - WaarBenJij.nu 6 juni - Reisverslag uit Bergamo, Italië van J en L - WaarBenJij.nu

6 juni

Door: Sjaaki

Blijf op de hoogte en volg J en L

06 Juni 2018 | Italië, Bergamo

Weer uitgerust op pad. Nog even langs de supermarkt om water en eten voor onderweg. Wij vinden het wel fijn om alles mee te nemen. Dan kun je eten als je daar behoefte aan hebt en dat is bij mij meestal na 25 km. Dan moet er even bijgetankt worden. Heel stuk langs bewegwijzerde route, maar zo nu en dan is het bordje zoek . Het rijden met gps is echt een genot. Anders is het zo zoeken. Ik moet Loek wel een pluim geven dat hij ons zo goed overal naar toe navigeert. Het is opletten op het verkeer, het slechte wegdek en dan ook nog op de navigatie kijken. Vooral in en uit steden. We zijn al heel wat Nederlandse fietsers tegengekomen richting Rome. Vanochtend even gestopt om met een van hen om een praatje te maken. Leuk, hoe ieder dat toch weer op zijn eigen manier invult. Deze week ook een echtpaar tegengekomen die ook vanuit Rome waren gestart maar die gingen naar Berlijn.
Hele speciaal mensen. Hij op een trekking fiets en zij reed op een elektrische fiets. Bijna geen bagage bij en alleen een gps en eventueel een telefoon om de weg te vinden. Geen kaart of routeboekje. Ze zei” Ik heb ook een kompas op mijn fiets” Ik ook dacht ik, maar met dat kompas ga ik de fietsroutes niet vinden. Dan wordt het toch wel afzien als de apparatuur je in de steek laat. Op een gegeven moment vond ze dat we te langzaam fietste en ze riep” Kom Willem fietsen” En daar ging Willem met het zweet op zijn koppie achter zijn “Dahlia” aan.
Weer een mooie route vandaag over rustige wegen en veel onverharde fietspaden met steeds uitzicht op de bergen. Hier niet het echte klimwerk maar het gaat geleidelijk aan naar boven. Is goed te doen. We kwamen langs het Iseomeer. Niet zo toeristisch als het Gardameer. Ook een lang fietspad door het natuurgebied langs de Serio. We hebben een hotel in de benedenstad van Bergamo. Onze fietsen mochten met bagage en al in de lift mee naar boven in onze hotelkamer. Loek is nu zijn band aan het plakken. Er zat toch een klein gaatje in. We fietsen morgen door het oude Bergamo.

• 06 Juni 2018 - 22:01

Rosemarie En Jan :

Hoi buufjes. Wat hebben jullie al vele kilometers gefietst. Knap hoor. Nu in Bergamo. Wij zijn daar ook geweest. De voorstad van Milaan. Je hebt hoog en laag Bergamo. Leuk plekje. Nog heel veel veilige kilometers. Gr de buufjesb

• 07 Juni 2018 - 06:09

Linda :

Haha, dat was een Nederlands paar zeker?
    Een bazige vrouw en een sul van een vent?

• 07 Juni 2018 - 07:49

Annemiek:

Knap hoor! Wat n mooie tocht!,,

• 07 Juni 2018 - 10:30

Henny:

Oh Bergamo, mooie oude stad. Daar hebben we ook gelopen. Super. Hadden beneden een B&B. Wij gingen met de trein naar Milaan. Je komt op zo'n tocht inderdaad allerlei mensen tegen. Leuk toch om te horen hoe andere het doen. Dat zijn soms hele mooie contacten, soms gaat het nergens over maar het kan soms zomaar heel diep gaan. Nog vele veilige en mooie kilometers. Groetjes Henny

• 07 Juni 2018 - 13:08

Carolien:

Ik geniet mee. Heerlijk ontspannen
    Af en toe een puzzeltocht
    Prachtige omgeving Nog fijne kilometers Wat wil je nog meer

• 07 Juni 2018 - 16:32

Carien :

Steeds kijken we uit naar jullie volgende verslag. Route en kaart erbij, genieten!