3 juni - Reisverslag uit Modena, Italië van J en L - WaarBenJij.nu 3 juni - Reisverslag uit Modena, Italië van J en L - WaarBenJij.nu

3 juni

Door: Sjaaki

Blijf op de hoogte en volg J en L

03 Juni 2018 | Italië, Modena

Vandaag een rustig dagje. We hebben een speciaal ontbijt gehad. Zelfgebakken brood met alleen zoet beleg en zelfgebakken soesjes, koekjes en cake. Het was heerlijk maar mijn voorkeur gaat toch uit naar yoghurt met granola of een broodje kaas. Om 9.00 u zaten we op de fiets. Het was stralend weer en al behoorlijk warm. We hadden deze keer een lange afdaling in het vooruitzicht dus dat was kicken. Ik werd weer uitbundig begroet door de wielrenners en we kwamen ook een paar Nederlandse fietsers tegen.
Tijdens de afdaling even moeten stoppen omdat mijn handen pijn deden van het remmen. We kwamen uit in Dal van Panaro. Dus lekker vlak om te fietsen. We reden door kleine stadjes waar de kamperfoelie en magnolia in bloei staan. Dat ruikt zo heerlijk. Er staan ook bomen met witte bloempjes in bloei en die ruiken ook zo lekker.
Geen idee welke boom dat is. Ik zal proberen een foto te plaatsen. Overal gezellig druk. Weinig verkeer en de mensen houden hier echt zondagsrust. Families die onder parasols gezellig zitten te eten of te drinken.
In het plaatsje Vignola heel veel kersenbomen. Overal kraampjes langs de weg want het is kersentijd. Laatste stuk op een fietspad Eurovelo 7 gereden. Op een gegeven moment kwamen we een oude man tegen met een karretje achter zijn fiets. Er zat een kip in. Wij allebei verbaasd. Bleek er een eindje verder een ‘vogeltjesmarkt’ te zijn.
We waren eigenlijk te vroeg om in te checken bij ons hotel maar we mochten al naar onze kamer. En het moet niet gekker worden. Een piccolo hielp ons met de bagage.
Zo is elke dag toch heel anders en niet te voorspellen als je op fietsvakantie bent.
We zijn in Modena. Gelegen in de Po-vallei. We gaan het zo eens bekijken. Ciao.

• 04 Juni 2018 - 05:07

Marc En Ingrid Verschueren:

Hallo Loek en Jacqueline,
    Jullie verslagen komen niet met de mail binnen. Ik zie ook geen reacties dus het zal niet aan mij liggen.
    ik heb het laatste verslag dat we via de mail kregen opgeroepen en daarna naar volgend bericht gehopt.
    Jeetje, wat kunnen jullie fietsen zeg! Das daar steil!!!!
    Maar zo te lezen ook heel erg mooi!
    Knap hoor, stelletje bikkels!!

• 04 Juni 2018 - 10:02

Walter:

Hey.
    Super leuk om zo de tocht te volgen.
    Veel plezier
    Walter

• 04 Juni 2018 - 10:18

Carien:

Wat een leuke verslagen. Jullie beleven Italie!
    Witte bloesem: .....jasmijn??

Goede reis weer.

• 04 Juni 2018 - 10:25

Nelly Cappon:

Hoi,hoi,
    Wat een belevenissen allemaal. Hoeveel kilometers fietsen jullie wel per dag.
    Ik volg op de kaart de route. Ben al benieuwd naar de volgende stop!!!
    Veel plezier op jullie verdere reis.

• 04 Juni 2018 - 10:34

Susan :

Witte bloemen op boompjes: sinaasappel

• 04 Juni 2018 - 10:59

Petra Vinke:

Wat is het toch leuk om jullie te kunnen volgen op jullie prachtige reis!
    Ga zo door bikkels

• 04 Juni 2018 - 11:15

Linda :

En dan te weten dat de Italianen trots zijn op hun zoete ontbijt.
    Ze prijzen het aan met een echt Italiaans ontbijt, dus laat ze het niet horen.

• 04 Juni 2018 - 11:59

Annelies:

Hoi, heel leuk om te lezen, jullie verslagen van de dagen, en ja Roberta houdt ook van een zoet ontbijtje (italiaans) een prachtig land trouwens!
    nog veel fietsplezier!!

• 04 Juni 2018 - 15:33

Sonja:

Ik vind jullie super kanjers.

• 04 Juni 2018 - 17:45

Mariëtte:

Hoi dappere dodo's.
    Het gaat gestaag, het gaat super!
    We zijn blij voor jullie en ... ik wil jullie kuiten wel eens zien! Die moeten gigantisch zijn!! ;)
    Liefs Paul en Mariëtte

• 04 Juni 2018 - 18:32

Jolanda:

Heerlijk om jullie verhalen zo te volgen. Zo te lezen is het daar heel erg mooi en hebben jullie het prima naar de zin. Groetjes en nog veel plezier op jullie reis.
    Paul & Jolanda

• 04 Juni 2018 - 19:05

Carla:

Wat een pittige stukken zitten erbij ! Knap hoor van jullie ! Maar zo te zien aan de foto’s is het prachtig ! Dan is het afzien zo weer vergeten....
    Nog veel fietsplezier!

• 04 Juni 2018 - 19:19

Carla Van Meurs:

Leuk, die contacten met fietsers die jullie tegenkomen en dat het steeds weer anders is bij de diverse overnachtingen, zoals ontbijt enz.
    Ik vind het knap wat jullie doen!

• 05 Juni 2018 - 07:02

Annemiek:

Ik was er twee weken geleden, wij dachten aan “witte regen” zoiets als gele regen en blauwe regen!
    Modena, Basalmico,stad