Eerste fietsdag zondag 27 mei - Reisverslag uit Soriano nel Cimino, Italië van J en L - WaarBenJij.nu Eerste fietsdag zondag 27 mei - Reisverslag uit Soriano nel Cimino, Italië van J en L - WaarBenJij.nu

Eerste fietsdag zondag 27 mei

Door: Sjaaki

Blijf op de hoogte en volg J en L

28 Mei 2018 | Italië, Soriano nel Cimino

De verkeersdrukte viel mee dus konden we veilig in tegengestelde richting fietsen. Daar snel bagage eraf en fiets over vangrail. De tocht kon beginnen. Eerst een vlak fietspad. Dat was wel fijn om te wennen aan fietsen met bagage.
Door een trimmer werd ik begroet, bonjour senorita en een duim omhoog. Oe leutig is da. Na 20 km werd het andere koek. Daar begonnen de klimmen en kwam ook de zon. Er zaten hele gemene tussen. Zo steil dat we af en toe moesten afstappen omdat we het niet aangetrapt kregen.Loek kon gelijk goed klimmen maar ik zat er af en toe goed doorheen. Het wegdek is ook erg slecht. Overal gaten dus je moet steeds op de weg kijken. Veel blaffende honden achter hekken en zwerfkatten. Maar zulke vriendelijke Italianen. We hadden 4 liter water meegenomen maar nog niet voldoende. Toen ik aan een Italiaan vroeg waar we water konden kopen kwam hij spontaan met een fles water.
We hebben overnacht in een schitterend klein Italiaans stadje. (Als je op ‘toon op kaart klikt’ kun je zien waar het ligt, en kun je ook onze route volgen). In het stadje was het een hele drukte op het kerkplein. Jongens en meisjes met een witte jurk aan. Geen communie.Ik denk dat ze ingewijd waren voor misdienaar. Allemaal blije kinderen en feestelijk geklede ouders. Een hele happening. Een grote foto van de paus aan de gevel van de kerk.
Mijn kaarsje was op het eind van deze eerste fietsdag goed uit. Lekker slapen en morgen er weer tegenaan.

• 28 Mei 2018 - 19:44

Marleen Van Den Dries:

Wat leuk jullie in Rome te zien ,leuk om jullie te volgen.
    Groetjes en veel plezier !

• 28 Mei 2018 - 20:32

Carla:

Een goede start! Geniet van het prachtige Italië ! Succes!